”Reklamation
Torsdagen den 27 april, fick jag min el avslagen utan giltigt skäl. En av era medarbetare hade innan dess ringt på och påstått att jag inte haft något avtal, vilket jag har haft sedan jag flyttade in i september. När jag informerade honom om detta så sa han att det troligtvis var något problem med er databas.
Efter detta fick jag ett brev om att man sökt mig angående att jag saknade avtal så hörde jag av mig till kundtjänst via E-post, och fick svaret att allt var i sin ordning och jag behövde inte göra någonting (ärendenummer: Ä-[XXXXXX]). Rimligtvis så borde man felsöka tills man hittar felet om en kund som har ett avtal får ett brev där det står att man saknar avtal och hotar med att stänga av elen.
När jag kom hem vid klockan 19, så hade jag ingen el. Kundservice hade stängt så jag ringde felanmälan, som kom fram till att jag hade fel ”anläggnings-id”, och bad mig ringa kundservice dagen efter.
Fredag den 28 april så ringde jag kundservice som konstaterade att jag hade fel anläggsnings-id. Hur det har gått till vet jag inte, eftersom jag aldrig har angett något anläggnings-id utan bara mitt namn och adress. Klockan 14 kom en elektriker och sätter på min el.
Jag vill ha kompensation för de timmar som jag var utan el, enligt regeln om avbrottsersättning och för de livsmedel som var i min kyl och frys. Jag tycker 1400 kr är en rimlig summa.
Avbrottsersättning 900 kr
Förstörda livsmedel 500 kr
Summa 1400 kr
Egentligen så skulle jag hört av mig tidigare, men allvarligt talat så blir jag trött att bara tänka på saken.
Gustav Öberg”
Hittade en bild från när jag hade strömavbrott, och roligare än så kan man inte ha när man borstar tänderna i stearinljus.
Eller hur?
1 kommentar:
kan du skriva om något mer intressant, tack!
Skicka en kommentar