Gustavs blogg om livet, politiken och universitetsstudierna

måndag, mars 26, 2007

Tomorrow seems so far away...

Efter en hyfsat tuff period så kommer nästa period bli lite lättare. En del (rest)tentor att göra, men det känns som om jag har rätt bra koll på dem.

Närmast så skall jag träffa en studievägledare imorgon (dvs idag, klockan är över 00:00), lägga upp en plan, för mig så är det närmast kursvalet inför nästa termin som är viktigast. Jag funderar oxå på vilken examen som man skall sikta in sig på: kandidat, magister eller master. Mycket att välja på och det blir ett intressant möte imorgon.

På kåren är det lite panik inför kårvalet. Jag har ju mer eller mindre valt att vara borta från kåren en period, men skall tillbaka nu och hjälpa till lite. Therese har lurat mig till att ställa upp som presidial till Göteborgs Förenade Studentkårer, en sammarbetsorganisation riktad mot kommun, region och näringsliv. Thereses synpunkt var att eftersom jag är en strategisk typ med politisk erfarenhet så vore jag perfekt. Jag är fortfarande lite skeptisk, men jag skall fundera på det lite till. Är lite sugen trotts allt.

På Tisdag är det FFS styrelsemöte på kvällen. På dagen skall valnämnden (kommunen) ha studiedag så att jag ta bra politiska beslut (!). Skall bli mycket intressant att höra vad man gör i nämnden, jag har ju ett hum, men ändå...

På onsdag har handelshögskolan ett
informationsmöte om Bologna och de nya masterprogrammen, skall gå dit också om jag inte tycker att jag fått all information av studievägledaren imorgon.

Så ser första delen av min vecka ut, efter onsdag vet jag inte riktigt vad det blir, men jag antar att det lär bli en del plugg.

Inga kommentarer: