Gustavs blogg om livet, politiken och universitetsstudierna

onsdag, mars 14, 2007

Show me the money!

Nu är jag nästan ur en väldigt tuff period som jag har haft under en tid och som jag skrev om i bloggen. Tentan (International economics and financial markets) som jag hade den 5 mars har blivit rättat och jag fick t o m Väl godkänt. Faktist första gången jag blev belönad med det högre betyget, kul! Detta innebär att jag plockat de 13 poäng som CSN behövde som botgöring för mitt dåliga studieresultat 2003. Så, SHOW ME THE MONEY!

Lämnade mitt kassörsuppdrag i Linnestadens (s)tadsdelskrets oxå, jag har ju flyttat till Majorna så det kändes gött att få det avslutat (jodå det blev ansvarsfrihet). Pelle Berglund tog över ordförandeklubban varvid jag kommer verka för att kretsrådet döps om till Berglundarådet (eftersom David Berglund blev ordförande för Tynnered stadsdelskrets) ;-) .

Ikväll var det fullmäktige på FFS, det hade jag nästan glömt och var nära om missa. Stadgan blev bordlagd pga av tidsbrist. Helt ok tycker jag, för istället så fick vi en intressant diskussion om reglerna vid GU istället. Det är bättre att diskutera sånt än organisationsfrågor. Kris på kåren med få kandidater till kårvalet. Jag har i varje fall skapat en lista med mig, Nathalie och Tobias, Aprilli(s)tan ;-). Det förvånade mig att Tobias var på i år, tror det är tredje året jag ringer och frågar honom, enda skillnaden mot föregående år är ju att Nathalie är med...

Var ute med Martin och Fredrik i lördags, blev en mycket rolig kväll, med bland annat otippade avslöjanden och pinsamt smsande. Träffade kår-Caroline där, hon ifrågasatte om King's head verkligen var min typ av ställe... Skulle jag veta hur man gör, så skulle jag ordna en omröstning: Vilken pub i Göteborg är Gustavs "ställe"?

På allmän (?) begäran så har jag ändrat så att alla kan kommentera mina inlägg. Det är ju trotts allt ingen anstormning.

Tenta den 22 mars så det blir ingen vila för mig, men jag har i varje fall färre saker att hålla reda på samtidigt...


Note to self
Don't mention the SSU-dåk

1 kommentar:

Martin sa...

Givetvis är Kings Head ditt ställe. Om man påstår nåt annat så vittnar det bara om att man inte känner Gustav så väl...

Och, vi måste göra om utgången snart...