Gustavs blogg om livet, politiken och universitetsstudierna

onsdag, januari 09, 2008

Förkylning och vita huset

Jag har varit förkyld under större delen av julledigheten, jag trodde att jag skulle bli frisk till på måndag och såg faktiskt fram emot att komma in i vardagen igen. Att få extrem hosta precis när man börja känna sig frisk är minst sagt nedslående och får mig att känna bitterhet.

Detta har inneburit de senaste två dagarna så har det blivit sängvistelse och vita huset för mig. Vita huset är en tv serie som heter "west wing" på engelska. Jag brukade kolla på den ibland när den gick på SVT, men ingenting som jag bokade in i kalendern precis. Nu har jag sett hela säsong ett och jag tycker den är skitkul, rekommenderas varmt till alla er som också missat denna serie som också har något intresse för politik.

Ska se om jag vågar mig ut imorgon, gjorde ett försök ikväll vilket ledde till att jag bara hostade ännu mer. Men jag längtar till att får arbeta lite, faktiskt.

3 kommentarer:

Joanna sa...

Tja!

Du, jag hostade som en jävla toka under hela julen. (Typ satt upp och sov, och spydde nästan för att jag hostade så mycket) Jag har några tips till dig här. Den bästa hostmedicinen i världen heter Cocillana-Etyfin. Den är tyvärr receptbelagd, men om du väl släpar iväg dig till VC och får den kommer du aldrig mer lida av hosta. Den nästa bästa hostmedicininen heter Noskapin och kan köpas receptfritt på Apoteket. Den är helt okej, om man tar två istället för en och oftare än vad man får. Och sedan, varma drycker! Jag hade te vid sängen i en termos som jag drack lite ur när jag hostade som värst. Hjälper faktiskt!

Och ja, Vita Huset! Jag och Martin kollade säsong 1-7 på typ några veckor, jag var helt såld. Det bästa är att det bara blir bättre och bättre, så du har något att se fram emot!!! Säsong 4-5 är grymma!! Åh, jag avundas dig!

Anonym sa...

Skandalöst dåligt med uppdateringar

Fabian sa...

Så mycket att skriva om, så mycket dötid, så lite bloggande.

Vet inte om jag behöver påminna dig om att för inte s¨länge sedan så klagade du på mig för att jag så sällan skrev något.

Behöver jag säga att jag är missnöjd Gustav?
Jag är missnöjd Gustav.