Gustavs blogg om livet, politiken och universitetsstudierna

lördag, maj 12, 2007

Grekisk gud?

Begreppet "operation grekisk gud" verkar ha satt sig. En del i bekantskapskretsen undrar hur det går och är intresserade av en rapport.

Hur går det då? Alltså, träningen går rätt hyfsat, blir oftast några armhävningar osv var dag, och löpning tre gånger i veckan. Kroppen och muskelminnet verkar svara på det rätt bra, lägg på en till två gånger fäktning i veckan och det blir elit!

Målet med minskad ölkonsumtion och bättre kosthållning i form av pizza, hamburgare osv, högst en gång i veckan, går däremot sämre. Men babysteps i form av folköl istället för starköl och lunch på pasta istället för kebab är ändå ok, även om detta naturligtvis måste ändras på om man skall nå målet.

Resultat i form av bilder har efterfrågats, men jag tror att en bild på Gustav med naken överkropp i pose av typen den till vänster, förefaller som högst osannolikt. Särskilt om detta skulle innebära vaxning eller rakning av bröstkorgen. Vid en rikstäckande kampanj så kanske jag ändrar mig, men antagligen inte.

Såg på Göteborgsvarvet idag, och jag måste säga det inte är utan avundsjuka som man tittar på de som springer. Jag har aldrig varit i den formen att jag skulle klara att springa en halvmara, men det hade varit kul att någon gång ha gjort det. Nästa år kanske? Efter operation grekisk gud har avklarats.

Däremot så cyklade jag nästan hela Göteborgsvarvet idag, om det räknas (nej).

2 kommentarer:

bigdavid sa...

Se nu till att det blir lite grekisk gud eller i alla fall att du närmar dig detta stadium. Alltså att du går från lite i oform, till "på väg mot form".
Annars kanske projektet grekisk gud blir ett grekiskt platt fall.
Har annonserat i 421 att en grekisk gud är anländande, så förväntningarna är höga.
Keep up the good work.

Anonym sa...

För kännedom provade jag vår badrumsvåg igår kväll för första gången på ganska många månader. En ny toppnotering uppmättes och jag överväger nu att anmäla mig som frivillig deltagare i Operation Grekisk Gud.
I nödfall får jag agera grekisk gudinna och bära på stora karaffer med vin så det inte syns att alla mina byxor har blivit för små. Men det vore synd på min nya kostym... Den var nämligen dyr och jag har hela tiden sett den som en investering som skulle räcka länge. Länge är mer än tre månader.