Gustavs blogg om livet, politiken och universitetsstudierna

tisdag, maj 15, 2007

Fönsterputs

Jag putsade mina fönster igår, känner mig rätt stolt över det. Få grannar i huset har gjort det. Detta beror nog på att vi har mycket höga fönster och det är lite klurigt att putsa dem då. Jag fixade det med skaft till fönsterskrapan och trasan. Så nu ser det mycket fint ut! Såg nästan lite fabrik ut innan, eftersom mitt fönster är mot parkeringen. Fabriksfönster är ju lite proletärt, men!

För er som, likt mig, är novis på områden putsa fönster så vill jag tipsa om GPs artikel i ämnet. Där finns även en film upplagd där man kan se hur ett proffs (Ole Elmeskov) gör och vad han rekommenderar. Om ni tittar på filmen, visst reagerar man över att han säger "hemmafruar" och "hemmapappor"?

1 kommentar:

bigdavid sa...

Haha, ja det är gött att putsa fönster. Det är egentligen inte så svårt utan handlar mest om teknik å att ha bra gummi på fönsterskrapan.

/Killen med kort karriär som fönsterputsare