Gustavs blogg om livet, politiken och universitetsstudierna

torsdag, april 26, 2007

Skall det va', så skall det va' tyskt!

Utredningen är klar, jag har köpt min eltandborste, det blev en Braun Professional Care 5500XL. För ni som undrar så står "XL" för att det finns utrymme i laddaren för 3st borsthuvuden, vilket var man behöver.

Jag har just testat mitt nya vapen mot plack och dessutom de skojiga tillbehören man kan köpa exempelvis på Claes Ohlsson för 99:-

Så här ser min arsenal ut:



Själva maskinen levererar en 3D-rengörningsaction med 20 000 in- och utpulseringar och 7600 rotationer per minut. Det både låter och känns som rejäl tysk kvalitet. Dessutom har den en timer på 30 sek och en speciell signal för när det gått 2 min. Allt detta är naturligtvis helt klart nödvändigt och jag förstår inte hur jag klarat mig innan. Bara ljudet av min tyska blitzkrieg-tandborste tror jag får vissa delar av placken att kapitulera direkt.

*varning i nedanstående text nämns ord som "tungskrapa", vill därför varna känsliga läsare*

De tre tillbehören till vänster i bilden är dock en ren besvikelse. Jag har aldrig använt en tungskrapa innan (har borstat tungan med tandborste istället), men jag antar att min tungskapa är som en vanlig manuell, förutom att min vibrerar lite... Vilket kan va kul, men!

De två andra munstyckena till höger om tungskrapan är för att borsta gluggar mellan tänderna. Vilket man alltså brukar göra med typ, tandtråd... Tandtråd är dessutom att föredra, men det kan vara så att jag med mitt klena intellekt inte förstår hur man bäst använder dessa Deutsche kvalität verktyg.

När det gäller att använda tandborsten som tandborste så är jag helt nöjd. Jag tycker mig få mycket rena tänder. Tillsammans munskölj, tandtråd och en (manuell?) tandskrapa, så kommer det även i fortsättning vara hög klass på min käft.

Ytterligare ett intressant inlägg. Om du vill reklamera den tid som jag har upptagit av dig för att läsa detta inlägg, så ska jag säga att det inte går. Du har blivit två minuter äldre helt i onödan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helvete vilka grejer hehe

Anonym sa...

Den där tandborsten är faktiskt väldigt lik min tandborste. Jag slapp dock den elektriska tandpetaren och tungskrapan.

bigdavid sa...

Det är nåt fel på dig Gustav. Man lägger inte så mycket tid på att köpa en tandborste. Framförallt lägger man inte så mycket tid på att skriva en uppsats om den.
Men jag antar att detta var ett sätt för dig att roa dig :)
Lite kul va det ju att läsa om allt detta. Speciellt kul att man kan se hur du tänkt och utvärderat varje gnutta av borsten.
/Killen som kör manuellt.