Gustavs blogg om livet, politiken och universitetsstudierna

måndag, april 23, 2007

Operation grekisk gud

Jag har länge stört mig på att jag är så otränad. Inte för att jag har varit värsta idrottaren i mina dagar, men jag har ju åtminstone fäktas på nivå mellan motionär och elit. Efter SFS fum så är man ju i särskilt dålig skick, och på onsdag börjar de 10 veckor som jag skall vara med i en studie för studenter med stel nacke och axlar.

Så nu är det dags att sätta in stöten, inte minst inför sommaren. Vissa kritiska röster har höjts att det sommaren är snart här och så snabbt går det inte att nå resultat. Jag brukar iofs få rätt snabba resulat och jag har rätt bra träningskött. Så det är bara att ta tjuren vid hornen.

Planen som jag skall höra med min "träningsledare"/sjukgymnast om är:
  • X antal armhävningar och situps morgon/kväll.
  • Löpning 3 ggr/veckan enligt den plan jag brukar köra på när jag löper (ni som känner mig vet vilken). Men jag hoppar över de 3 första sega veckorna enligt löpschemat.
  • Hemmaövningar för att motverka stel nacke osv enligt studien.
  • Fäktning från och med 3 maj.
Tillsammans med god kosthållning och alkoholkonsumtion högst 1 gång i veckan, så skall det nog gå!

Mot beachen 2007

3 kommentarer:

Martin sa...

Inga tankar på att anpassa dieten?

Mindre pizzor och godis?

Gustav Öberg sa...

Jag har ju skrivit "god kosthållning". Jag trännar helldre än att äta rätt.

Jag skall tänka på vad jag äta, vilket jag inte gör idag. Men det blir ingen ordnad batningskur.

Mindre pizzor och godis, vikt till endast en gång i veckan (optimist).

Anonym sa...

Hoppas det inte gör något om jag sluter upp i kampen mot kroppsliga imperfektioner?

Lycka till btw