Gustavs blogg om livet, politiken och universitetsstudierna

måndag, februari 05, 2007

Göteborg har valt sina kongressombud

Eftersom jag har skrivit dåligt så kommer vissa inlägg lite sent, i onsdags blev det klart vilka som åker från Göteborg till Stockholm och välja en ny partiordförande. Ganska bra trupp, själv prickade jag in 8 av de 13 på min röstsedel. Lite få med invandrarbakrund, studenter (inga?) och unga bland ombuden, men visst det får gå.

Själv är jag mycket stolt över de 296 rösterna som jag fick. Jag är ju knappast någon känd person inom partiet, men något intryck verkar jag ha gjort i varje fall.

Särskilt kul är det att Fredrik Ståhle och Anna Udén fick åka, de enda ombuden under 30 år.

Jag funderar på att åka till Stockholm ändå, för skojs skull, men jag tror inte kongressen är för öppna dörrar (partiet har ju 125 000 medlemmar) och då är det ju ingen idé.

Inga kommentarer: